teisipäev, 7. veebruar 2012

Miks just raamatuerutus?

Raamatupood, raamatukogu, raamatud, raamatutest rääkimine, raamatute lugemine ja ehk oma unistuse teeoks tegemine - kirjutada raamat?Igatahes nendes on see eriline aura ja tähendus ja mõte olemas. Igatahes olin ma raamatukoguretkel ja no kanguta või lahti põranda küljest, kuid nende trükiste lõhn, info ja kogu see tarkuse melu, mis riiulitel sagiseb - need naelutavad põranda külge. Isa mul ostis sügisel raamatulaadalt (teades minu suuri nõrkusi -kohv, käekotid, praeliha, arbuus ja lugemine) mitmeid vanu teoseid. Teades lihtsalt minu kirge. 
Ning ükskord keegi imestas minu lugemuse üle, väitis suisa, et üllatub kui arvab, et minu lugemus on tema omast suurem (näib et sa oled rohkemgi lugenud kui minusugune lugemishull - need olid tema sõnad). Mul oli kulm juuksepiiril? WTF????
Ma olen filoloog, õppisin lugema neljaselt ning kümnendaks eluaastaks oli mul loetud terve "Seiklusjutte maalt ja merelt sari", "Jane Eyre" ei üllatanud mind 12-aastaselt oma paksusega ning selle sisu muutus vastavalt kasvamisele järjest mõistetavamaks. Et filoloogid lugesid ühel semestril vähemalt 20 raamatut - kohustuslik, vabatahtlik, seminar, ilukirjandus+artiklid erinevatelt autoritelt etc, etc, etc. 
Ja nüüdki tõin ma akadeemilisest ära kuus õeerialast, kaks filoloogidele ja kaks lihtsalt niisama lugemiseks. Õdus õhtu tuleb ilmselt. Raamatutega. Parafraseerides jalgpalli ja seksi vahelist seost - raamatud on enamjaolt parem kui....

Kommentaare ei ole:

Mälestus ühest märtsipäevast

Nüüdseks ammu meie keskelt lahkunud emaema elulugu ajendas mind aastaid tagasi suguvõsalugu kokku panema.  Just sellest romaanist - "Ja...