esmaspäev, 9. mai 2011

Sattumine

Eks ole imelik, et sa vahel oled kohal mingisugusel ajahetkel ning sealsamas on kohal nt veel keegi sinu minevikust. Teadmata isegi, miks see juhtus. Kummaline onju? Nt seda, kuidas sa põrkad poole tunni jooksul ühes kaubakeskuses kokku, ja seda kusjuures üsna järjest inimestega, meestega, kes on mingil lõigul sinu elus mänginud olulist rolli. 
Mõni päev tagasi juhtus nii, et olin ja nägin. A-d. Seda, kes mulle kirjutas pika luuletuse, see, kelle pärast E tegi mulle stseene. 
Ta oli oma naisega (kriitika korras - selline igapäevane naine oli) ja kui ma olin öelnud talle ära oma tere ja luristanud sinna juurde kõrvulukustavalt käeshoitud kohvitopsist, läks A juuksejuurteni punaseks, ta naine kahmas käest kinni ja vedas oma mehe, sõna otseses mõttes vedas keskusest ta välja. Ohh, ma ütleks selle peale. Miks ei oska inimesed, naised just, käituda mõistlikult. Jaa, ma saan aru, et ma olin A-le kunagi oluline, kuid enam ju pole.
No hüva, nägime ja nemad põgenesid minema.
Kuid sattumiste all ei pea ma silmas ainult kokkupuuteid minevikuvarjudega, vaid ka sellega, et kuidas õnnestub töötaval üksikemal korraldada EÕL selle-aastane konverents?
Või kuidas mul oli võimalik seista nii nelja aasta eest Estonia laval ja kureerida lõpuaktust tuhandele?
Kuidas on olnud võimalik et värskelt kaminalisena tuli mulle tuletõrjuja? Või nt siis, kui ma tänaval sattusin olema siis, kui üks tuntud muusik viinakoomas keset kõnniteed aeles?
Kohvipoes istudes, kui vastaslauast skulptor silma tegi ja ma hiljem tema ateljees maalile poseerisin?
Või kuidas üldse see sattumine käib?
Kes korraldab neid asju ja hetki, kui sa täiesti sõltumaltult millestki ja kellestki, oled kohas ja ajal, mis võib tekitada soovi kogetu hiljem blogisse viseerida? Ohhhh, elu ja tema sattumised. Juhtumised ja olukorrad. Ning küsimus - miks? Või täpsustavalt - miks mina ja minuga? See, et ma siia blogilehele kunagi sattusin ja seda kirjutamist alustasin - eks seegi ole üks juhus.





Kommentaare ei ole:

Hülgerasvafenomen

Pilt laenatud veebist  Aastate eest lugesin Verne "Kapten Granti lastest" ühte huvitavat lõiku, mis käsitles kunagist võtet merend...