kolmapäev, 20. jaanuar 2010

Looduse tasaarveldus?

Mõned aastad tagasi oli Indoneesias selline koletu tsunami, kus hukkus palju inimesi, kannatas majandus, juhtus imesid, osutati humantaarabi. Toona ma mõtisklesin, et mõtle kui kummaline - järjekordne maavärin juhtus regioonis, mida nimetatakse sotsiaalse kriisi keskuseks ülerahvastatuse tõttu.
No Hiinas on olnud igasuguseid õnnetusi, mis loodusega seotud ja no ilmselt ka Indias on olnud ränki üleujutusi ja mudalaviine etc.
Nüüd Haiti, kus on kujunemas kahe maavärina järgselt humanitaarkriisi keskus, sest iga looduskatastroof kaasab endaga epideemiad, maradöörluse, lokkava kuritegevuse, nõudluse joogivee, söögi, elementaarse arstiabi järele
Aga võtsin mina ette geograafilised kaarid ning vaatasin mina seismoloogilis piirkondi - tõepoolest, nendes piirkondades on ilmselgelt maalaamade lihkevõimalused täiesti olemas. Aga kas vahele segas loodus või inimese kuri käsi?
Arvestades piirkondi on võimalikud mõlemad variandid, kuid looduse puhul tundub see pisut uskumatuna, et ta nüüd nii tihedasti ennast muudkui väristab. Et millega nagu Isand Maa rahul pole?
Küll aga arvestades sotsiaalse probleemi epitsentreid, ülerahvastatust etc, siis see inimese loodu pole sugugi nii ilmvõimatu....
Ehh, raske on süüdistada oma liigikaasalsi, kuid kas kõik need filmitööstuse telluloidid ikka nii fiktiivseid ja väljamõeldud lugusid ainult pajatavad?
Kas Zeitgeisti tasub nii kriitiliselt võtta nagu ma seni sellesse suhtunud olen?
Nagu Roland Barthes "Tektsimõnus" mainib: "/.../ pole terminloogiliselt veel paigas, ma kahtlen ja kõhklen."
Igatahes on siin mõne ajalehe pääliskirjaga mõttetalgusid vaja teha küll.
Ning ema, ema, ema - sina oskaksid näha neid seoseid, mida ma hetkel veel näha ei oska...

Kommentaare ei ole:

Mälestus ühest märtsipäevast

Nüüdseks ammu meie keskelt lahkunud emaema elulugu ajendas mind aastaid tagasi suguvõsalugu kokku panema.  Just sellest romaanist - "Ja...