laupäev, 21. oktoober 2017

Esmajärguline, meisterlik, kõrgetasemeline

Need on omadussõnad oma ema kohta. Naise kohta, kes mulle elu andis, mind siia ilma tõi, mind hoidis, hooldas, armastas, mind õpetas, suunas, juhtis.
Ema, kelle süles ma uinusin ja kelle rinda olen imenud.
Ema, kellega koos me kohvikutes käisime, riideid õmblesime, aeda hooldasime, jalutasime, reisisime, kellega õhtuti pikalt istusime ja kõnelesime - minevikust, olevikust, tulevikust. Huvitav, kas ma kirjutaksin ema loo "Vana vahtra jutustused" valmis?
Ema, kelle kuhtumist ma püüdsin igati leevendada ja lõpuks ei osanud seda, sest....
Igasuguste hädade korral oli ta olemas, erinevate probleemide puhul ta abistas ja aitas. Lahke, heasüdamlik, tegus ja pöörane.
Vahel ehmatan, kui ennast kõrvalt kuulen - see on täiesti mu ema hääl, mis rinnust voogab.
Kõnnin, nagu tema kõndis, soen juukseid, nagu tema seda tegi ning märkan üllatusega, et kokanduseski olen hakanud tema moodi liigutusi tegema.
Tõenäoliselt varemgi on see sedasi olnud, aga nüüd kuidagi teadvustan rohkem. Ning ka venna puhul märkan ma asju, mis on seal varem olnud, aga, mis nüüd järjest juurde tuleb ja mis viitab üheselt - geneetika on inimese elus tugev element .
Aga ema - täna sa saanuks 63. Ja meiega on kõik korras.
Sinu õpetussõnad kasvatuses toimiva järjepidevuse kohta kannavad muuseas vilja. 
Ma armastan sind ema, sa oled mulle kallis. 

Kommentaare ei ole:

Mälestus ühest märtsipäevast

Nüüdseks ammu meie keskelt lahkunud emaema elulugu ajendas mind aastaid tagasi suguvõsalugu kokku panema.  Just sellest romaanist - "Ja...